Wielka przebudowa linii kolejowej Poznań – Warszawa

Wielka przebudowa linii kolejowej Poznań – Warszawa

Polskie Linie Kolejowe zapowiadają przebudowę trasy Poznań – Warszawa. Zaplanowano już wstrzymanie ruchu na poszczególnych jej odcinkach. PLK oraz przewoźnicy i samorząd zapewnią pasażerom sprawną komunikację zastępczą.

Utrudnienia – gdzie i kiedy?

Odcinek o długości 60 km pomiędzy Podstolicami, a Koninem zostanie zamknięty między czerwcem, a lipcem 2017 r.

Od lipca 2018 r. rozpoczną się najcięższe prace modernizacyjne oraz nastąpi wstrzymanie ruchu na odcinku 40 km Konin – Barłogi. Prace te mają trwać do czerwca 2019 r.

Jak zapewnia dyrektor projektu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A, Sebastian Mech – równoczesne prace na dwóch torach pozwolą skrócić czas robót budowlanych z 51 do 24 miesięcy.

Komunikacja zastępcza

Na czas remontu przewiduje się wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej. Trasa autobusów będzie wiodła m.in. drogą krajową nr 92 oraz autostradą A2.

Orientacyjny czas przejazdu autobusami

  • na odcinku Września – Konin, z postojami na wszystkich kolejowych stacjach i przystankach, planowany na około 115 minut.
  • na odcinku między Poznaniem a Koninem bezpośredni przejazd (z wykorzystaniem autostrady A2) planowany na około 100 minut.

Zmiany na trasach pociągów dalekobieżnych

Pociągi dalekobieżne na trasie Poznań – Warszawa pojadą trasą zmienioną: Poznań – Gniezno – Inowrocław Rąbinek – Kutno – Warszawa. To najszybsze możliwe połączenie bezpośrednie między miastami. Czas podróży zmieni się o około 40 minut.

Większy komfort podróżnych

Modernizacja pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów dalekobieżnych do 160 km/h. Skrócą się również podróże na trasach regionalnych: na trasie Poznań – Konin o około 15 minut, między Sochaczewem a Koninem o około 35 minut, między Koninem a Kutnem o około 20 minut.

Unowocześnione zostaną stacje Łowicz, Kutno, Koło i Konin. Powstaną nowe perony dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Także w Podstolicach, Koninie Zachód, Kutnie Azory, Mysłakowie i Leonowie poprawi się standard obsługi pasażerów. Planuje się wyższe perony wyposażone w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie.

W Koninie, Kutnie i Łowiczu wybudowane zostaną nowoczesne Lokalne Centra Sterowania (LCS). Umożliwią one sprawne prowadzenie ruchu pociągów na linii między Poznaniem a Warszawą.

Szacowany koszt modernizacji linii to około 2,6 mld zł.

Previous ŚREM – POLICJANCI ZATRZYMALI PRAWO JAZDY PIRATOWI DROGOWEMU
Next POLICJANCI ZATRZYMALI SZEŚĆ OSÓB POSIADAJĄCYCH NARKOTYKI

Może to Ci się spodoba

Wielkopolska 0 Comments

Ostrów Wielkopolski – podsłuchiwano przewodniczącego RM?

W Urzędzie Miejskim w Ostrowiu Wielkopolskim wykryto urządzenie mogące służyć do podsłuchu. Tajemniczy przedmiot znaleziono w gabinecie Przewodniczącego Rady Miejskiej, podczas prac porządkowych. Urządzenie znajdowało się pod fotelem przewodniczącego Rady

Wielkopolska 0 Comments

Popraw bezpieczeństwo swojej gminy – ruszył program „Razem bezpieczniej”

Modernizacja niebezpiecznych przejść dla pieszych, współpraca mieszkańców z dzielnicowymi, walka z dopalaczami to inicjatywy wspierane przez program „Razem bezpieczniej im. Władysława Stasiaka”. Do 10 lutego 2017 r. samorządy i organizacje

Wielkopolska na Sygnale 0 Comments

CBA w urzędzie marszałkowskim w Poznaniu

CBA jednocześnie rozpoczyna dziś kontrole wydatkowania środków unijnych w 16 urzędach marszałkowskich w całej Polsce. To pierwsza taka kontrola CBA – systemowa i koordynowana. Równolegle CBA będzie analizowało oświadczenia majątkowe

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź