Wielka przebudowa linii kolejowej Poznań – Warszawa
Polskie Linie Kolejowe zapowiadają przebudowę trasy Poznań – Warszawa. Zaplanowano już wstrzymanie ruchu na poszczególnych jej odcinkach. PLK oraz przewoźnicy i samorząd zapewnią pasażerom sprawną komunikację zastępczą.
Utrudnienia – gdzie i kiedy?
Odcinek o długości 60 km pomiędzy Podstolicami, a Koninem zostanie zamknięty między czerwcem, a lipcem 2017 r.
Od lipca 2018 r. rozpoczną się najcięższe prace modernizacyjne oraz nastąpi wstrzymanie ruchu na odcinku 40 km Konin – Barłogi. Prace te mają trwać do czerwca 2019 r.
Jak zapewnia dyrektor projektu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A, Sebastian Mech – równoczesne prace na dwóch torach pozwolą skrócić czas robót budowlanych z 51 do 24 miesięcy.
Komunikacja zastępcza
Na czas remontu przewiduje się wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej. Trasa autobusów będzie wiodła m.in. drogą krajową nr 92 oraz autostradą A2.
Orientacyjny czas przejazdu autobusami
- na odcinku Września – Konin, z postojami na wszystkich kolejowych stacjach i przystankach, planowany na około 115 minut.
- na odcinku między Poznaniem a Koninem bezpośredni przejazd (z wykorzystaniem autostrady A2) planowany na około 100 minut.
Zmiany na trasach pociągów dalekobieżnych
Pociągi dalekobieżne na trasie Poznań – Warszawa pojadą trasą zmienioną: Poznań – Gniezno – Inowrocław Rąbinek – Kutno – Warszawa. To najszybsze możliwe połączenie bezpośrednie między miastami. Czas podróży zmieni się o około 40 minut.
Większy komfort podróżnych
Modernizacja pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów dalekobieżnych do 160 km/h. Skrócą się również podróże na trasach regionalnych: na trasie Poznań – Konin o około 15 minut, między Sochaczewem a Koninem o około 35 minut, między Koninem a Kutnem o około 20 minut.
Unowocześnione zostaną stacje Łowicz, Kutno, Koło i Konin. Powstaną nowe perony dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Także w Podstolicach, Koninie Zachód, Kutnie Azory, Mysłakowie i Leonowie poprawi się standard obsługi pasażerów. Planuje się wyższe perony wyposażone w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie.
W Koninie, Kutnie i Łowiczu wybudowane zostaną nowoczesne Lokalne Centra Sterowania (LCS). Umożliwią one sprawne prowadzenie ruchu pociągów na linii między Poznaniem a Warszawą.
Szacowany koszt modernizacji linii to około 2,6 mld zł.
Może to Ci się spodoba
7 nowych połączeń z lotniska w Poznaniu
Irlandzkie linie lotnicze Ryanair w tym roku otworzą bazę w Poznaniu. Inwestycja będzie kosztowała ok. 100 milionów dolarów. Dla Poznania oznacza to 375 powstających miejsc pracy oraz 14 nowych połączeń
Prokuratura: akt oskarżenia wobec 20-latka z Kalisza, sprawcy fałszywego alarmu bombowego
Po serii alarmów bombowych na terenie całej Wielkopolski i kosztownych ewakuacjach przeprowadzanych w zagrożonych budynkach użyteczności publicznej, warto obserwować jakie konsekwencje są wyciągane wobec sprawców fałszywych alarmów. 22 marca w
Lednica 2016 – o. Jan Góra zawsze obecny
Szacuje się, że na XX Spotkania Młodych Lednica 2000 przyjechało ponad 60 tys. osób. Ojca Jana Górę, który przez lata organizował Spotkania zastąpił w tym roku o. Wojciech Prus oraz
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!