Wielka przebudowa linii kolejowej Poznań – Warszawa
Polskie Linie Kolejowe zapowiadają przebudowę trasy Poznań – Warszawa. Zaplanowano już wstrzymanie ruchu na poszczególnych jej odcinkach. PLK oraz przewoźnicy i samorząd zapewnią pasażerom sprawną komunikację zastępczą.
Utrudnienia – gdzie i kiedy?
Odcinek o długości 60 km pomiędzy Podstolicami, a Koninem zostanie zamknięty między czerwcem, a lipcem 2017 r.
Od lipca 2018 r. rozpoczną się najcięższe prace modernizacyjne oraz nastąpi wstrzymanie ruchu na odcinku 40 km Konin – Barłogi. Prace te mają trwać do czerwca 2019 r.
Jak zapewnia dyrektor projektu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A, Sebastian Mech – równoczesne prace na dwóch torach pozwolą skrócić czas robót budowlanych z 51 do 24 miesięcy.
Komunikacja zastępcza
Na czas remontu przewiduje się wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej. Trasa autobusów będzie wiodła m.in. drogą krajową nr 92 oraz autostradą A2.
Orientacyjny czas przejazdu autobusami
- na odcinku Września – Konin, z postojami na wszystkich kolejowych stacjach i przystankach, planowany na około 115 minut.
- na odcinku między Poznaniem a Koninem bezpośredni przejazd (z wykorzystaniem autostrady A2) planowany na około 100 minut.
Zmiany na trasach pociągów dalekobieżnych
Pociągi dalekobieżne na trasie Poznań – Warszawa pojadą trasą zmienioną: Poznań – Gniezno – Inowrocław Rąbinek – Kutno – Warszawa. To najszybsze możliwe połączenie bezpośrednie między miastami. Czas podróży zmieni się o około 40 minut.
Większy komfort podróżnych
Modernizacja pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów dalekobieżnych do 160 km/h. Skrócą się również podróże na trasach regionalnych: na trasie Poznań – Konin o około 15 minut, między Sochaczewem a Koninem o około 35 minut, między Koninem a Kutnem o około 20 minut.
Unowocześnione zostaną stacje Łowicz, Kutno, Koło i Konin. Powstaną nowe perony dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Także w Podstolicach, Koninie Zachód, Kutnie Azory, Mysłakowie i Leonowie poprawi się standard obsługi pasażerów. Planuje się wyższe perony wyposażone w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie.
W Koninie, Kutnie i Łowiczu wybudowane zostaną nowoczesne Lokalne Centra Sterowania (LCS). Umożliwią one sprawne prowadzenie ruchu pociągów na linii między Poznaniem a Warszawą.
Szacowany koszt modernizacji linii to około 2,6 mld zł.
Może to Ci się spodoba
CBA w urzędzie marszałkowskim w Poznaniu
CBA jednocześnie rozpoczyna dziś kontrole wydatkowania środków unijnych w 16 urzędach marszałkowskich w całej Polsce. To pierwsza taka kontrola CBA – systemowa i koordynowana. Równolegle CBA będzie analizowało oświadczenia majątkowe
Poznajesz te osoby? Szuka ich Policja
Policjanci z Krotoszyna poszukują trzech mężczyzn mogących mieć związek z oszustwem, do którego doszło 25 maja br. na jednej z ulic w Krotoszynie. Osoby, które rozpoznają sprawców, prosimy o kontakt
Oznakuj swoją posesję. Alternatywą jest 250 zł mandatu
Wielkopolscy policjanci przypominają, że każda posesja musi być wyraźnie oznakowana numerem porządkowym. W marcu funkcjonariusze będą odwiedzać właścicieli i administratorów domów bez numeru i przypominać o ciążącym na nich obowiązku.
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!